Eindelijk ! Op initiatief van de N-VA wordt Ekeren groter.

Op 27 januari 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

De gemeenteraad in Antwerpen keurde op maandag 25 januari de grenscorrectie goed tussen de districten Antwerpen en Ekeren. De districtsraden hadden de grenscorrectie eerder al gunstig geadviseerd.

"We realiseren hiermee een belangrijke verkiezingsbelofte. Op initiatief van de N-VA wordt Ekeren eindelijk groter. Letterlijk. Want de grens tussen het district Antwerpen en het district Ekeren wordt verschoven. Vijfduizend mensen die nu nog in Antwerpen wonen, zullen over drie jaar in Ekeren wonen. De verandering is er", zegt Ekers gemeenteraadslid Danny Feyen.

"Dit dossier suddert al meer dan twintig jaar, eindelijk geregeld dankzij de N-VA", zegt Antwerps districtsvoorzitter Paul Cordy.

"Het dossier van de grenscorrecties is zo een typisch dossier dat jarenlang in rondjes heeft gedraaid. Een dossier dat wat Ekeren betreft nooit echt in twijfel werd getrokken maar waar vooral politieke spelletjes rond gespeeld werden, vooral ingegeven door angst voor verandering. Vanaf nu kunnen we dus werk maken van de effectieve overdracht zodat we meteen goed van start kunnen gaan in 2019", licht Ekers districtsburgemeester Koen Palinckx toe.

"Dank aan districtsbesturen van Ekeren en Antwerpen voor hun collegiale en meewerkende houding. Een mooie realisatie, waar ik als schepen van decentralisatie trots op ben", besluit schepen Koen Kennis.