628 sportievelingen zetten met appelbollenloop het nieuwe jaar in

Op 9 januari 2022

Op zondag 9 januari was het weer zo ver en konden we de traditie van de Appelbollenloop in Ekeren verderzetten.

Om 10u was het verzamelen geblazen in Hof De Bist voor iedereen die het jaar sportief wilde inzetten.  Zoals altijd kon met ook deze editie kiezen tussen de loop van 5 en 10km.  Omdat we zoveel mogelijk mensen in beweging willen krijgen hebben we het aanbod uitgebreid met 5km powerwalken en ook de familieloop/wandeling van 2 km gepromoot.  Het werd een groot succes met 628 mensen die zich ingeschreven hadden om samen het jaar sportief in te zetten.  De sfeer zat er goed in en iedereen was blij om nog eens in actie te kunnen en mogen komen.  Na het aanmelden met mondmasker en CST vertrokken de verschillende disciplines op de tonen van goede muziek verzorgd door de DJ van dienst.

Door de huidige corona-maatregelen konden we geen warme appelbol en warme chocomelk aanbieden bij aankomst maar daar hadden we een oplossing voor:  Dit jaar lag er natuurlijk ook een beloning op de sportievelingen te wachten in de vorm van een koude appelbol.  Die kon je meenemen naar huis om daar op te warmen en na te genieten van je sportieve start van 2022.

Annemie Polmpen, schepen van Sport bedankt alle lopers en vrijwilligers voor hun inzet en laten we er allemaal samen een gezond, gelukkig en sportief jaar van maken!