Carnaval Ekeren

Op 4 maart 2023

Op 4 maart 2023 vond in Ekeren voor de 48ste keer de jaarlijkse Internationale Carnavalstoet plaats. Dit jaar was het extra bijzonder omdat de carnavalsvereniging 'De Bierpruvers' dit jaar hun 50-jarig bestaan vieren. De stoet trok zoals gewoonlijk veel groepen uit België, Nederland en Duitsland aan.

Een hoogtepunt van de dag was de ontvangst van een delegatie van de zusterstad Andernach. Samen met onze Ekerse ‘Bierpruvers’ werden de Duitse prins Stefan I, prinses Birgit I en afgevaardigden van alle Andernachse  carnavalskorpsen ontvangen op het Ekers districtshuis. Dit is een mooie traditie die de vriendschapsbanden tussen de twee steden versterkt.

De carnavalsstoet was een kleurrijk spektakel met prachtige praalwagens, dansgroepen en muziek. De deelnemers waren allemaal prachtig uitgedost in hun carnavalskostuums. Het talrijk opgekomen publiek genoot met volle teugen van de sfeer en de gezelligheid die het carnavalsfeest met zich meebrengt.

Na afloop van de stoet werd er nog lang gefeest in de verschillende cafés en feestzalen in Ekeren. Het was een geslaagd feest en iedereen kijkt alweer uit naar volgend jaar. De Internationale Carnavalstoet in Ekeren is en blijft een hoogtepunt in de carnavalsperiode en trekt elk jaar weer duizenden bezoekers.