Installatie gemeenteraad Antwerpen

Op 7 januari 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

Gemeenteraad

55 raadsleden legden op 7 januari 2019 de eed af voor de nieuwe Antwerpse gemeenteraad. Met 31 raadsleden vormen N-VA, sp.a en Open Vld de komende 6 jaar de coalitie.

Bijzonder comité sociale dienst

Sinds 1 januari 2019 heeft de raad voor maatschappelijk welzijn (OCMW-raad) dezelfde samenstelling als de gemeenteraad. Beide raden zullen in de praktijk aansluitend op elkaar doorgaan. Op 7 januari tijdens de eerste vergadering van de raad voor maatschappelijk welzijn legden ook de leden van het bijzonder comité sociale dienst (BCSD) hun eed af. Het BCSD is samengesteld uit 13 personen:  12 leden en de voorzitter. Het bijzonder comité is bevoegd voor individuele dossiers inzake maatschappelijke dienstverlening en maatschappelijke integratie.

Ekers N-VA-gezicht

Kristel Somers wordt onze Ekerse stem in zowel de gemeenteraad als in het bijzonder comité sociale dienst (BCSD).

Stad op koers

Met de N-VA aan het roer maken we onze Koekenstad nog veiliger, welvarender, netter en zorgzamer. En niet te vergeten: mobieler. De Oosterweelverbinding en het Toekomstverbond geven ons de historische kans om onze stad, die vandaag nog in twee is gesplitst door de Ring, eindelijk te verbinden. We maken van Antwerpen de meest leefbare stad van dit land. En we leggen meer nadruk op het belang van onze wijken. Van sluikstort tot onveiligheidsgevoel: we gaan op alle vlakken vooruit. Daar kan u op rekenen.