Succesvolle netwerkavond lokale economie

Op 27 oktober 2021

Op donderdag 14 oktober vond  in kasteel Veltwijck een eerste netwerkavond plaats met de middenstanders van Ekeren.
Marc Elseviers,districtsschepen van lokale economie: ‘We hebben een bruisend netwerk in Ekeren. Vandaag hebben we eindelijk onze netwerkavond waar we al zolang naar hebben uitgekeken. Aanvankelijk stond hij geprogrammeerd in maart 2020 maar we weten wat er toen gebeurde. Ik zou dit eerder een “hoe is ’t met u”-avond willen noemen.’

14 oktober werd een moment van ontmoetingen want we weten wel wie hier allemaal aanwezig is maar we kennen elkaar niet allemaal. Heden ten dage is de locale economie een beetje in strijd met de e-commerce. Maar toch is e-commerce niet onze grootste concurrent. Omdat onze lokale economie een betere service brengt en zaken kan aanbrengen die online niet kunnen aangeboden worden. Hun werk, hun bezorgdheid naar de Ekerse klanten kan nooit gedigitaliseerd worden.

‘Wij, als districtsbestuur zijn tijdens corona bezorgd gebleven voor onze mensen. We hebben de fietsactie laten doorgaan om de lokale economie te steunen. Binnenkort komt er een Sinterklaas- en een Halloweenavond. De bedoeling is om samen te werken.’
‘Ekeren Winkeldorp – de vereniging van winkeliers die de belangen van alle handelaars in Ekeren bewaakt – en Samen Mariaburg – de vereniging waarvan handelaars van Brasschaat en Ekeren lid zijn en die de lokale handel in en om Sint Mariaburg wil bevorderen – tonen aan dat mensen willen samenwerken. Deze avond is een start om elkaar op regelmatige basis terug te zien.

Wordt dus zeker vervolgd ...