Inleiding

Bij de verkiezingen van 2012 kreeg de N-VA van de kiezer een sterk mandaat om de leidende rol op nemen van het nieuwe districtsbestuur. We zijn aan de slag gegaan met een ambitieus programma voor ons “dorp in de stad”. Gedurende de voorbije 6 jaar realiseerden we heel veel van ons verkiezingsprogramma.

Er werd zwaar geïnvesteerd in het openbaar domein, wegen werden heraangelegd en fietspaden gerealiseerd, nooit werd er zo zwaar ingezet op onderhoud van voetpaden, fietspaden en weginfrastructuur.

Er werden lange termijnplannen opgesteld voor het centrum en onze parken. Eindelijk werd ook een RUP voor Mariaburg goedgekeurd, waardoor het groene en typische karakter vastgelegd werd voor vele jaren.

Alle evenementen werden van onder het stof gehaald en nieuw leven ingeblazen en nieuwe werden gelanceerd. Ook onze verenigingen kregen meer en objectieve ondersteuning.

Met veel aandacht voor participatie en communicatie met de betrokkenen werden de verschillende projecten uitgewerkt.

Door de goede samenwerking met de stad is er ook eindelijk een doorbraak bereikt in de grenscorrectie van de wijken Schoonbroek, Rozemaai en Edisonwijk. Vanaf 1 januari 2019 zullen ze eindelijk tot Ekeren behoren. Er werden stappen gezet in de overdracht van bevoegdheden naar de districten. Jeugd, sport, senioren en cultuur behoren vanaf volgende legislatuur ten volle tot de bevoegdheid van de districten. De dotatie aan de districten werden volledig herzien en zullen verdeeld worden aan de hand van objectieve en transparante parameters.

Dit alles hebben we kunnen bereiken door een efficiënte en realistische manier van besturen. De verandering heeft ook in Ekeren gewerkt.

Maar het werk is nog niet af.

Graag willen we ook tijdens de volgende bestuursperiode de lijnen uitzetten. Welke die lijnen zijn geven we aan in ons verkiezingsprogramma 2018 : “Veilig thuis in een welvarend Ekeren.”!

Ivo Legon, Voorzitter

Koen Palinckx, Lijsttrekker