Ekers Jeugdcentrum 't Velt na vier jaar ingehuldigd

Op 15 oktober 2013

Aan de Veltwijcklaan is het nieuwe Ekerse jeugdcentrum 't Velt ingehuldigd. Na vier jaar renovatiewerken staat er opnieuw een volwaardig jeugdhuis.

Het nieuwe jeugdcentrum, gelegen in de voormalige rijkswachtkazerne, is in verschillende fases tot stand gekomen. De eerste fase startte in september 2009 met de renovatie van de achterbouw. Eind 2011 werd de voorbouw gerestaureerd en kwamen er twee repetitielokalen op het binnenplein. Tijdens de derde fase werd de voorgevel van het voorgebouw gerestaureerd en werden de poortopeningen in hun oorspronkelijke staat hersteld. Ook de tuin werd netjes aangelegd.

'Ik denk dat we in Ekeren het meest polyvalente jeugdcentrum van de stad hebben', zegt districtsvoorzitter Koen Palinckx (N-VA). 'Het vroeg een investering van meer dan 900.000 euro. Het districtsbestuur legde 158.000 euro bij, voornamelijk voor de realisatie van de repetitielokalen', besluit Palinckx.

Antwerps jeugdschepen Nabilla Ait Daoud (N-VA) was aanwezig bij de inhuldiging.

De jongeren van het jeugdhuis kregen zelf de keuze om het centrum een naam te geven. Kirsten Van Uffelen koos de naam 't Velt en kreeg van vijf voorstellen de meeste stemmen op de sociale netwerksite Facebook. (env)

(Het Nieuwsblad, 15 Okt. 2013, Pagina 24)