Handelaars klaar voor eindejaar

Op 5 december 2014

De Ekerse ondernemers en handelaars zijn klaar om de eindejaarsperiode in te gaan.  Op uitnodiging van het districtsbestuur kwamen ze samen voor een infoavond en in de winkelstraten is de eindejaarsactie weer volop aanwezig.

Een vijfentwintigtal handelaars heeft deelgenomen aan de eerste infoavond voor de Ekerse ondernemer. Deze avond werd georganiseerd door het districtsbestuur in samenwerking met de dienst Werk en Economie van de stad Antwerpen.

“Wij willen in deze bestuursperiode extra aandacht besteden aan onze lokale economie”, licht schepen van Lokale Economie Sabine Coene dit initiatief toe. “Een van de doelstellingen was om enerzijds ondernemers bij elkaar te brengen en anderzijds ze dichter bij het lokale bestuur te betrekken. We willen dit doen door middel van netwerkmomenten. “

Het onderlinge contact is belangrijk, maar nog veel belangrijker is het contact met hun klanten. De jaarlijkse eindejaarsactie is daarvoor het geschikte middel. “We hebben dit jaar een prijzenpot van ongeveer 12.000 euro verzameld en er zit voor elk wat wils in”, vertelt voorzitter van het Ekers Winkelcentrum Rik Bossuyt. “De hoofdprijs is dit jaar geen auto, maar de eerste drie winnaars krijgen een elektrische Gazelle-fiets geschonken door Fietsen Kanora.”