Knelpuntenwandeling in Ekeren

Op 1 december 2010

(Foto: stoep Kloosterstraat (tegenover kleuterschool))

Het is voor velen vanzelfsprekend, maar goede voetpaden en weginfrastructuur is in Ekeren belangrijk voor elke weggebruiker. Als je te voet door Ekeren beweegt, dan kan een verzakte stoeptegel wel eens voor ergernis zorgen, maar voor de minder mobiele mensen (of mensen met kinderwagens) kan dat een heuse hindernis zijn.

Daarom werd in het najaar 2010 een knelpuntenwandeling georganiseerd op initiatief van de Ouderenraad van het district Ekeren. Vrijwilligers, o.a. van de kernen Ziekenzorg en OKRA-afdelingen brachten tijdens deze wandelingen, telkens vergezeld van een rolstoelgebruiker, de moeilijkheden in kaart. Een lijst van ruim 300 meldingen werd doorgegeven aan de bevoegde diensten, en sommigen werden ondertussen al opgelost, anderen dienen te wachten tot heraanleg van een straat.

Het mag gezegd worden dat dit initiatief de veiligheid en het comfort in Ekeren alleen maar kan verbeteren. En tevens is het een voorbeeld van hoe met weinig middelen efficiënt resultaat bereikt kan worden.

(Foto: stoep kruising Kloosterstraat-Dorpstraat-Driehoekstraat)