Toch nieuwe Gymhal voor Deugd en Moed dankzij inspanningen N-VA Ekeren & Antwerpen

Op 20 september 2013

De Ekerse Gymclub Deugd en Moed koesterde reeds sinds 2004 plannen om een eigen Gymhal te bouwen. Na vele gesprekken met district, stad en provincie werd in 2010 door de districtsraad een positief advies gegeven tot de bouw van een gymhal naast het zwembad in het Hagelkruispark. Toch leek het er in de besparingsronde van de Stad Antwerpen even op dat deze plannen opgeborgen moesten worden.

Dat was evenwel niet op Sabine Coene en Danny Feyen van de N-VA fractie gerekend, die niet alleen dit dossier weer op de onderhandelingstafel wisten te krijgen, maar het uiteindelijk ook nog opgenomen kregen in de Stedelijke meerjarenplanning.  De stad wil met dit dossier een antwoord bieden aan het tekort van sportspecifieke sporthallen in Antwerpen. Met het wereldkampioenschap Gymnastiek herprofileert Antwerpen zich als de bakermat van de gymsport. Door deze nieuwe en moderne turnhal krijgt het Antwerps turntalent alle kansen.

De vereniging, officieel Turn- en Dansclub Deugd en Moed Ekeren, werd in 1959 opgericht en is met haar 700 leden de grootste turnclub van de provincie Antwerpen. Zij bieden zowel gymnastiek als dans aan op recreatief en competitief niveau. In 2009 werd ook een afdeling GGym (gymnastiek voor kinderen met een handicap) opgericht.

Zaterdag kan u hen ook aan het werk zien op de Septemberfeesten. Zij brengen demonstraties tumbling, acro en trampoline. Tussendoor kunnen de kleuters zich uitleven op het kleuterparcours en de grotere kinderen kunnen komen springen op de airtrack.