De Ekerse begroting is in goede handen

Op 23 november 2015, over deze onderwerpen: districtsraad

Op maandag 23 november keurde de districtsraad de begroting voor 2016 goed. Met deze budgetopmaak zijn we halfweg de legislatuur. “Ekeren uitbouwen als een bruisende gemeenschap, als een  groen dorp in de stad, bestuurd met veel realiteitszin”, vat districtsschepen Ludo Van Reusel bevoegd voor budget de krachtlijnen samen.

Vinden we de kracht van verandering terug in deze begrotingscijfers?

• De domeinen die bijdragen aan het bruisende gemeenschapsleven en die de Ekerse verenigingen steunen, zijn gestegen van 49% naar 58% van de totale werkingskosten. Hiermee blijven we investeren in cultuur, jeugd, sport, senioren en feesten.
  • Het budget voor het jaarlijks groenonderhoud en de nieuwe aanplantingen is in de loop van de voorbije drie jaar met 43% gestegen. En ook voor communicatie is 36% meer ingeschreven dan wat bij de budgetopmaak van 2013 was voorzien.
  • We zijn bovendien bijzonder trots dat de besparingen op secretariaatskosten zijn gedaald met 38% en dat we zo de realisatiegraad hebben kunnen optrekken van 68% in 2012 naar 83% in 2014. De vooruitzichten zijn dat die voor 2015 nog hoger zal liggen.