Dienstencentrum Blankenberg legt fietsende senioren in de watten

Op 5 mei 2016, over deze onderwerpen: dorp in de stad, OCMW

De deuren van de dienstencentra van Zorgbedrijf Antwerpen staan altijd open voor fietsende senioren. In mei legt Zorgbedrijf Antwerpen hen extra in de watten, met een gratis fietsnazicht, de kans om een fietsbijstandsverzekering te winnen en uitgestippelde fietsroutes langs de dienstencentra.

De maand mei is de maand bij uitstek om er met de fiets weer op uit te trekken. Bij mooi weer houden sowieso heel wat fietsende senioren halt aan een van de 42 dienstencentra van Zorgbedrijf Antwerpen voor een drankje of een snack. Dit jaar leggen de dienstencentra de fietsende senioren extra in de watten.

Gratis fietsnazicht

Op woensdag 11 mei van 9.30 tot 17 uur kunnen bezoekers hun fiets gratis laten nakijken in dienstencentrum Blankenberg in Ekeren. Een VAB-wegenwachter checkt kosteloos of de fiets in orde is voor de zomer. Kleine herstellingen zijn mogelijk mits betaling van het nodige materiaal (bijvoorbeeld een nieuw achterlicht).

Afspraak op de parking van het dienstencentrum. Reserveren is niet mogelijk. Als u even moet wachten, kan u natuurlijk altijd in ons cafetaria terecht.

Welkomstactie voor nieuwe klanten

Kent u onze dienstencentra nog niet? Profiteer dan nu van onze actie!  Reserveer in mei een driegangenlunch of doe mee aan een activiteit in een van onze dienstencentra en registreer u als nieuwe klant. U maakt dan meteen kans op één van de 500 fietsbijstandsverzekeringen van VAB. Zo bent u helemaal gerust als u de baan op gaat.

Inspirerende fietsroutes

Zorgbedrijf Antwerpen heeft een aantal fietsroutes uitgestippeld die aan een of meerdere dienstencentra passeren. Senioren kunnen ook zelf een route langs fietsknooppunten uitstippelen en daar op de kaart zien waar ze kunnen halthouden bij een dienstencentrum. Er is altijd wel een dienstencentrum in de buurt om even halt te houden of om ‘s middags te genieten van een maaltijd met soep, hoofdgerecht en dessert.

Kristel Somers, OCMW-raadslid Antwerpen