Ekeren Winkeldorp

Op 21 januari 2016, over deze onderwerpen: dorp in de stad

Tijdens de prijsuitreiking van de eindejaarstombola op donderdag 21 januari stelde handelaarsvereniging Ekeren Winkeldorp haar nieuwe website www.ekerenwinkeldorp.be voor. De lancering van deze nieuwe website is een van de realisaties die voortvloeit uit de plannen en acties die de handelaarsvereniging vorig jaar voor het Ekerse winkelhart uitwerkte in samenwerking met een provinciale detailhandelscoach, de stad en het district.

Sabine Coene, districtsschepen voor lokale economie in Ekeren: “Het centrum van Ekeren heeft nog enkele jaren flink te kampen met grote werken. De handen in elkaar slaan en samen sterk deze economisch moeilijkere tijden doorstaan is belangrijk. De Ekerse handelaars hebben knap werk verricht. Naast een nieuwe naam en een nieuwe website, werken ze volop nieuwe acties en activiteiten uit. Het engagement van onze handelaars is groot. Zij kunnen rekenen op onze blijvende ondersteuning om het winkelhart verder te versterken tot Ekeren Winkeldorp, gezellig en nabij!”

Koen Kennis, Antwerps schepen voor middenstand, besluit: “Een sterke lokale middenstand versterkt het sociale weefsel van een buurt. Daarom zet dit stadsbestuur volop in op een bloeiende detailhandel. Ik ben zeer tevreden met het enthousiasme van de handelaars en de eerste resultaten.”