Feestelijke bijeenkomst vrijwilligersnamiddag senioren Ekeren tijdens week van de vrijwilliger

Op 4 maart 2023

Deze week is het de week van de vrijwilliger en daarom was het de perfecte gelegenheid om de vrijwilligersnamiddag van de senioren te organiseren. Dit evenement was bedoeld als bedanking voor alle vrijwilligers die zich met hart en ziel inzetten voor de senioren van Ekeren. En wat een succes was het! Maar liefst 145 vrijwilligers van verschillende seniorenverenigingen, de seniorenraad, culturele centra, dienstencentra, woonzorgcentra en bibliotheken waren aanwezig.

Het evenement begon met een korte toespraak van Annemie Plompen, de schepen van senioren. Zij bedankte de vrijwilligers voor hun onvermoeibare inzet. Daarna volgde een informatief gedeelte, met dit jaar een presentatie van de ombudsvrouw van Antwerpen, die zeer interessant was.

Maar natuurlijk was er ook tijd voor feest! Dit jaar werd gekozen voor een echte Antwerpse sfeer en was 4Tact, 'de tribjoetband van de Strangers', van de partij. De hele zaal werd gevuld met de aanstekelijke liedjes van de Strangers, afgewisseld met de nodige humor. De sfeer zat er goed in en er ontstond zelfs een polonaise met meer dan de helft van de zaal.

Iedereen vertrok met een tevreden gevoel naar huis en kreeg nog een praktisch aandenken, een notitieboekje van district Ekeren, mee als aandenken aan deze geslaagde dag. Het was een fantastisch evenement dat de vrijwilligers zeker verdienden en dat hopelijk nog vele jaren zal worden georganiseerd.