Rondleidingen in stadhuis wegens succes verlengd

Op 7 december 2015, over deze onderwerpen: Gemeenteraad

De rondleidingen en de expositie ter gelegenheid van de viering ‘450 jaar stadhuis’ worden wegens groot succes verlengd tot maart 2017. Dat heeft burgemeester Bart De Wever geantwoord op een vraag van raadsleden Koen Laenens en Danny Feyen

De meeste Antwerpenaars kennen ‘t Schoon Verdiep. Het stadhuis herbergt echter ook minder bekende verhalen en plekken, die gewone bezoekers normaal niet te zien krijgen. Op de rondleidingen tijdens het feestjaar onthult het stadhuis enkele van deze geheimen. Al meer dan 23 000 mensen verkenden de voorbije maanden het stadhuis van kelder tot zolder. De rondleidingen zijn volgeboekt tot eind februari 2016.

Omwille van het grote succes beslist de stad de rondleidingen te verlengen tot maart 2017. Zo krijgen tienduizenden extra mensen de kans om het stadhuis te bezoeken. Vanaf vrijdag 18 december kunnen er nieuwe tickets gereserveerd worden via de website.

In deze nieuwe rondleidingen zal ook aandacht besteed worden aan de toekomstige restauratiewerken. Voortaan zullen er op dinsdag bovendien rondleidingen gegeven worden in combinatie met een geleid bezoek aan de tentoonstelling. Op zondag zal de huidige rondleiding, die wordt opgefrist en uitgebreid met een luik over de restauratie, verdergezet worden.