Ekers Sportfiguur 2018

Op 27 maart 2019, over deze onderwerpen: dorp in de stad

Gisteren vierde het district Ekeren zijn sportlaureaten.  Zij werden in de bloemetjes gezet voor hun prestaties in 2018. Het bestuur kende ook opnieuw de titel Ekerse Sportfiguur toe. Die eer ging dit jaar naar Werner Roels.

Werner Roels is 40, brandweerman bij Brandweer Zone Antwerpen en ultraloper. Hij liep het voorbije jaar een prachtig palmares met als uitschieter een vierde plaats op de ‘Elfsteden Ultraloop’: 230 km in een tijd van 26u24min21sec. Werner won de 6-urenloop te Stein (82,366 km) en pakte de tweede plaats in de ‘3 Bruggen Ultra’. Hij maakte deel uit van de nationale ploeg voor het wereldkampioenschap ultralopen100 km in Kroatië waar de Belgische ploeg een mooie 7de plaats behaalde. Kers op de taart is de rechtstreekse kwalificatie voor de ‘Spartathlon’ 2019, een mythische ultraloop te Griekenland van 246 km.

Werner werd maar liefst 24 keer voorgedragen als laureaat en ontving gisteren de trofee ‘De overwinning’, een creatie van Ekers kunstenaar Peke.

Wie een kandidaat voor Ekers Sportfiguur 2019 wil voordragen: Ekers Sportfiguur 2019