Amai, wat krijgen we nu ?

Op 18 december 2016, over deze onderwerpen: dorp in de stad, publiek domein

Amai, wat krijgen we nu? de partij Groen die een zopas heraangelegde straat nomineert als een van de aangenaamste straten in heel Antwerpen.
Nochtans werd deze straat heraangelegd door een door N-VA getrokken bestuur met een N-VA schepen van openbaar domein!

Men roemt zelfs (terecht) het participatief traject en de geëngageerde bewoners die de plannen mee uittekenden.

Wat ze er dan eerlijkheidshalve niet bij vertellen, is dat ik het was die de bewoners heeft uitgedaagd om constrcutieve voorstellen te doen. Dat ondergetekende vanaf november 2011 samen met een ploegje inwoners letterlijk mee aan de keukentafel is gaan zitten om te debatteren en na te denken over de mogelijke plannen voor de straat.

Men vertelt er ook niet bij dat dit districtsbestuur koppig is blijven vasthouden aan de idee dat de plannen die de bewoners mee uittekenden degelijk, goed en haalbaar waren en dat tegen de gedachtengang van een aantal ingenieurs, planologen en technische tekenaars van de studiebureau's in.

Na een intensief traject van drie jaar lag er een degelijk plan waarvoor de inspanningen geleverd werden door het districtscollege, de administratie en zeker ook de bewoners zelf, (meer dan 70 % van de bewoners schaarden zich enthousiast achter het voorstel). De straat werd intussen volledig heraangelegd volgens het samen uitgewerkte plan en zo is de Onze-Lieve-Vrouwestraat vandaag inderdaad een van de mooiste straten van Antwerpen...

En dat Groen ophoudt met steeds te doen alsof onze partij participatie en inspraak niet genegen is en de burger maar afdoet als lastigaards. En als ze mij niet geloven, dat ze dan maar gaan
aanbellen in die prachtige straat!

Koen Palinckx, districtsburgemeester Ekeren