Ekeren gaat de uitdaging aan - 2180km voor kom op tegen kanker.

Op 28 mei 2020

In deze corona-tijden is het noodzakelijk dat we toch in beweging blijven.  Normaal had op 1 mei Ekeren sport doorgegaan met aansluitend de Kom op tegen kanker loop, zoals alle jaren.  Spijtig genoeg kon dit niet doorgaan dit jaar door de corona-maatregelen.  Jammer voor alle sportievelingen in Ekeren en jammer voor de geldinzameling van Kom op tegen kanker.  Toch vinden we in beweging blijven noodzakelijk.  Onze Ekerse schepen van sport, Annemie Plompen, kwam met het idee om iedereen van het district uit te dagen en lanceerde op 1mei de oproep: 2180km voor kom op tegen kanker.  Het idee was om samen apart 2180km (onze postcode) bij elkaar te lopen in het weekend van 9 en 10 mei.  Als dit zou slagen dan geeft het district 2180euro aan Kom op tegen kanker en het plantje, dat je bij het einde van de normale kotk-loop krijgt, gaat naar een Ekers woonzorgcentra.

In het weekend van 9 en 10 mei ging de uitdaging van start.  De lopers waren vrij dat weekend om te lopen wanneer, waar en hoe lang ze wilden en konden hun kilometers dan laten registreren.  Meerdere mensen van ons Ekers N-VA bestuur liepen mee.  Niet minder dan 317 lopers hebben dat weekend de ongelooflijke afstand van 3445,72km bij elkaar gelopen.  Onze Ekerse sportievelingen hebben hun uitdaging zeker gewonnen.  De verdiende 2180 euro gaat richting Kom op tegen kanker.  Het district heeft bij de Ekerse middenstand 700 bloemetjes besteld voor alle bewoners en personeel van onze Ekerse woonzorgcentra.  Op 14 mei kwamen de plantjes toe en werden ze uitgedeeld met een kleine plechtigheid aan wzc Hof De Beuken in de aanwezigheid van onze districtsburgemeester Koen Palinckx en districtsschepen Annemie Plompen.