Nieuwe verzusteringsborden Andernach

Op 28 september 2017, over deze onderwerpen: dorp in de stad

Sinds 1979 is Ekeren verzusterd met Andernach, een van de oudste steden in Duitsland. Het district en Andernach zetten deze vriendschap in de kijker in o.a. het straatbeeld. Ekeren vernieuwde onlangs zijn verzusteringsborden en plaatste extra exemplaren aan de invalswegen.

De stad Andernach ligt aan de Rijn, in de Duitse deelstaat Rijnland-Palts in de Landkreis Mayen-Koblenz en behoort tot de oudste steden van Duitsland. In Andernach zijn een aantal middeleeuwse gebouwen bewaard gebleven zoals de kastelen Stadtburg en Burg Namedy en de stadswal met Koblenzer Tor en Rheintor. Nabij de stad ligt het beroemde klooster Maria Laach en de geiser van Namedy, de hoogste koudwatergeiser ter wereld.

In Ekeren verzorgt de vriendenkring Ekeren-Andernach de goede banden met de zusterstad. Deze vereniging organiseert verschillende activiteiten die Ekerse en Andernachse burgers met elkaar in contact brengen. Aan Andernachse zijde bestaat de Deutsch-Belgischer Freundeskreis Andernach-Ekeren.