Kasteelfeesten 2019

Op 28 mei 2019

Net zoals vorige jaren vieren ridders en jonkvrouwen feest in kasteel Veltwijck. Het park wordt omgetoverd tot een middeleeuws dorp met attracties en activiteiten voor jong en oud. Een programma vol theater, muziek en folklore.

Dit jaar hebben we de eer om een zeer bijzonder gast te ontvangen. Niemand minder dan Johan, beter gekend als De Rode Ridder, viert dit jaar zijn 60ste verjaardag en waar dat beter te doen dan in kasteel Veltwijck?

Tussen 13 en 20 uur kunnen bezoekers op een interactieve manier kennismaken met vervlogen ambachten, vaardigheden, spelen en gebruiken. Ook dit jaar vindt er opnieuw een riddertornooi plaats met paarden en échte ridders. En uiteraard zijn de Rode Ridder, Galaxa, Merlijn en andere figuren ook van de partij.

“We zijn bijzonder verheugd met deze samenwerking met de Standaard uitgeverij die onze jaarlijkse kasteelfeesten nog sterker maakt. Een van de eerste tekenaars van de verhalen van de Rode Ridder , Karel Verschuere, was trouwens een Ekerenaar”, zegt Koen Palinckx.

Volgens Marc Elseviers “slagen we er opnieuw in om na bijvoorbeeld Rubens of Sint-Joris met de Rode Ridder een sterk en tot de verbeelding  sprekend verhaal te brengen rond de feesten.”

• zaterdag 21 september 2019
  • van 13 tot 21 uur
  • Veltwijckpark
  • Gratis